ریتم آهنگ

معرفی جنبش ها و سبک های هنری در طول تاریخ

معرفی جنبش ها و سبک های هنری در طول تاریخ

معرفی جنبش ها و سبک های هنری در طول تاریخ
در این مقاله به معرفی جنبش ها و سبک های هنری در طول تاریخ می پردازیم.

در طول تاریخ ، هنرمندان به دنبال فلسفه ها و آرمان های مختلف در رسانه ها و سبک های مختلف هنری تولید کرده اند.

اگرچه برچسب زدن ممکن است اغلب منجر به تقلیل شود، گرایش ها یا سبک های مختلف هنری را می توان در عناوین جمعی معروف به جنبش های هنری گروه بندی کرد.

اگر هنر گفتن به نظر شما یک رشته به نظر می رسد ، در اینجا ما اصطلاحات برتر جنبش ها و سبک های هنری را از کلاسیسیسم تا آینده نگری ، از باروک تا آوانگارد به شما ارائه می دهیم.

جنبش ها و سبک های ضروری هنر

معرفی مهمترین سبک ها و جنبش های هنری جهان:

حرکات و سبک ها
اکسپرسیونیسم انتزاعی
هنر دکو
هنر نو
آوانگارد
باروک
باهاوس
کلاسیک گرایی
هنر مفهومی
سازه
کوبیسم
دادا / دادائیسم
اکسپرسیونیسم
فاویسم
آینده نگری
امپرسیونیسم
هنر نصب و راه اندازی
هنر هنری
مینیمالیسم
نئو امپرسیونیسم
نئوکلاسیسیسم
هنر اجرا
هنر پاپ
پسامپرسیونیسم
دقیق گرایی
روکوکو
سورئالیسم
برتری طلبی
نمادگرایی

اکسپرسیونیسم انتزاعی

اکسپرسیونیسم انتزاعی Abstract Expressionism طیف گسترده ای از جنبش های هنری قرن بیستم آمریكا را در بر می گیرد و معمولاً با بوم های نقاشی شده انتزاعی بزرگ مشخص می شود.

این جنبش در هنر انتزاعی که به مکتب نیویورک نیز معروف است که شامل مجسمه سازی و سایر رسانه ها نیز می باشد.

معرفی جنبش ها و سبک های هنری در طول تاریخ
Abstract Expressionism
اصطلاح “نقاشی اکشن” با اکسپرسیونیسم انتزاعی همراه است ، و نوعی هنر مستقیم و بسیار پویا را توصیف می کند که شامل اعمال خود به خود فشارهای شدید ، مکش و اثرات چکیدن و ریختن رنگ بر روی بوم است.

آر دکو (هنر تزئینی) Art Deco

یک سبک تزئینی (دکوراتیو) است که بین سالهای 1890 و 1910 در سراسر اروپا و Art Nouveau ایالات متحده شکوفا شده است ، که مکتب Jugendstil (آلمان) و Sezessiontil (اتریش) نیز نامیده می شود ، با خطوط نامتقارن متلاطم و مبتنی بر اشکال آلی مشخص می شود.

معرفی جنبش ها و سبک های هنری در طول تاریخ
اگرچه این مکتب نقاشی و مجسمه سازی را تحت تأثیر قرار می داد ، اما اصلی ترین مظاهر آن در معماری و هنرهای تزئینی و گرافیکی بود و هدف آن ایجاد سبکی جدید ، فارغ از تاریخ گرایی تقلیدی بود که بر بسیاری از جنبش ها و طراحی های هنری قرن 19 تسلط داشت.

معرفی جنبش ها و سبک های هنری در طول تاریخ
آوانگارد Avant-garde

در فرانسه ، آوانگارد به معنای “گروه پیشرفته” است و به مفاهیم ابتکاری یا تجربی ، آثار یا گروه یا افرادی که آنها را تولید می کنند ، به ویژه در حوزه های فرهنگ ، سیاست و هنر اطلاق می شود.

سبک باروک Baroque

اصطلاح باروک Baroque، مشتق شده از پرتغالی “barocco” به معنای “مروارید یا سنگ نامنظم” ، حرکتی در هنر و معماری است که از اوایل قرن هفدهم تا اواسط قرن هجدهم در اروپا توسعه یافته است.

معرفی جنبش ها و سبک های هنری در طول تاریخ
باروک بر تولید دراماتیک ، اغراق آمیز و جزئیات واضح و آسان قابل تفسیر ، که بسیار دور از سورئالیسم است ، برای تولید درام ، تنش ، سرشار از شکوه و عظمت تأکید دارد.

سبک باهاوس Bauhaus

دانشکده هنر و طراحی در سال 1919 توسط والتر گروپیوس در آلمان تأسیس شد و در سال 1933 توسط نازی ها تعطیل شد.

معرفی جنبش ها و سبک های هنری در طول تاریخ
دانشکده هنرمندان ، معماران و طراحان را دور هم جمع کرد و یک آموزشگاه تجربی ایجاد کرد که بیشتر از هنرهای سنتی به مواد و کارکردها توجه داشت.

در تجسم های پی در پی خود در ویمار ، دساو و برلین ، به محل گفتگوهای تأثیرگذار درباره نقش هنر و طراحی مدرن در جامعه تبدیل شد.

کلاسیک گرایی Classicism

کلاسیک گرایی Classicism اصولی که در سبک ها ، نظریه ها یا فلسفه های مختلف هنر از یونان باستان و روم گنجانده شده است ، متمرکز بر اشکال سنتی با تمرکز بر ظرافت و تقارن است.


کلاسیسیسم
هنر مفهومی Conceptual art

هنر مفهومی Conceptual art ، که گاهی اوقات به سادگی مفهوم گرایی conceptualism نامیده می شود ، یکی از چندین جنبش هنری قرن بیستم بود که در دهه 1960 بوجود آمد و بر ایده ها و شیوه های نظری تأکید کرد تا ایجاد فرم های بصری.


این اصطلاح در سال 1967 توسط هنرمند سول لویت ساخته شد ، وی نام جدید ژانرها را در مقاله خود با عنوان “پاراگراف های مربوط به هنر مفهومی” گذاشت که در آن نوشت:

“خود ایده ، حتی اگر بصری نباشد ، به همان اندازه کار هنری به عنوان محصول نهایی شناخته می شود. “

سبک سازه گرایی Constructivism


سبک سازه گرایی هنری توسط آوانگاردهای روسی در حدود سال 1915 توسعه یافته است ، شاخه ای از هنر انتزاعی است و ایده “هنر برای هنر” را به نفع هنر به عنوان عملی که به سمت اهداف اجتماعی هدایت می شود ، رد می کند.


نمونه سبک سازه گرایی
کار این جنبش عمدتا هندسی و با دقت دقیق بود ، گاهی از طریق ریاضیات و ابزار اندازه گیری.

سبک کوبیسم

سبک کوبیسم یک جنبش هنری در سال 1907 توسط هنرمندان پابلو پیکاسو و ژرژ براک آغاز شد.


که با باز تولید موضوعات سنتی مانند برهنگی ، مناظر و زندگی های طبیعی که به طور فزاینده ای از چند قطعه ساخته شده بودند ، یک زبان بصری ساخت که صفحات هندسی آن به چالش کشیدن کمپوزیسیون ها در انواع مختلف هنر بود.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”